Opus Advertising

Opus Advertising
08.05.2021
Начало » Новини

Хюндай изгуби 8.5 млрд. долара след провал на преговорите за коли на Епъл

8th February, 2021

Южнокорейският производител на автомобили Хюндай заяви в понеделник, че вече не води преговори с Епъл за автономни електрически автомобили, само месец след като потвърди преговорите на ранен етап с технологичния гигант, предаде Ройтерс. Акциите на Хюндай се понижиха с 6.2% след съобщението, което изтри 3 млрд. долара от пазарната стойност на компанията. Акциите на свързаната с нея Киа, която беше спрягана като вероятният оперативен партньор на Епъл, паднаха с 15% - загуба от 5.5 млрд. долара.

Съобщението сложи край на седмиците спекулации покрай Hyundai Motor Co Group, контролираща двата производителя на автомобили, относно потенциалното свързване с Епъл. "Получаваме искания за сътрудничество в съвместното разработване на автономни електрически превозни средства от различни компании, но те са на ранен етап и нищо не е решено", заявиха в понеделник автомобилните производители в съответствие с правилата на фондовия пазар, изискващи редовни актуализации на информацията за инвеститорите относно пазарни слухове.

Акциите на Киа скочиха с 61%, откакто Хюндай първоначално потвърди съобщението на местните медии в началото на януари, че обсъжа с Епъл разработване на самоуправляващи се електрически превозни средства до 2027 г. и разработване на батерии в американските фабрики, експлоатирани от Хюнда или Киа. В местни медии се появиха и съобщения, че двете компании трябва да подпишат сделката на 17 февруари.

Хюндай е традиционно известна със своето нежелание да работи с външни компании, като произвежда двигателите, трансмисиите и дори собствена стомана във вертикално интегрирана верига за доставки като вторият по големина индустриален конгломерат в Южна Корея. Въпреки че акциите на Киа и Хюдай се повишиха след новината за преговорите с Епъл, според запознати е имало голямо вътрешно противопоставяне компанията да стане подизпълнител на договори за американския гигант.

"Измъчваме се как да го направим, дали е добре да го направим или не", е заявил изпълнителен директор на Хюндай пред Ройтерс. "Ние не сме компания, която произвежда автомобили за други." В края на 2020 г. беше съобщено, че Епъл продължава да развива програмата си за автономни автомобилни технологии и се стреми да произведе пътническо превозно средство, което може да включва собствена пробивна технология на батерията още през 2024 г.

Анализаторите смятат, че разговорите може да са се сринали поради изтичането на плана за партньорство пред медиите или поради евентуално настояване на Епъл, че ролята на Хюндай ще бъде само като производител на оборудване, а не на стратегически партньор.

източник: дневник.бг

Най-нови медии

BBT

ББТ стартира на 3 Март 2003 година. В момента има 24- ова програма, която включва новини, спорт, прогноза за времето, кулинарно предаване и др. ...

Антена

Радио Антена е насочено към широк кръг аудитория между 20 и 55 години. Отличава се с това, че включва в програмата си основно филмова ...

БГ РАДИО

единствената радиостанция, която излъчва 100% българска музика. БГ Радио излъчва програмата си в 14 български града, като по този начин се ...

NRJ

Радио NRJ (Energy) е най-разпознаваната търговска марка на европейския радиопазар. Мисията на радиоверигата e създадаването на качествена ...

ACTUALNO.COM

информационно-новинарски сайт на български език. Той се стреми да предоставя на своите читатели балансирана комбинация от сериозна и ...

Sofia Airport TVC

Привличаща и иновативна цифрова медиа стратегически разположена в Tерминал2, където 100% от пътниците поток преминава и през Duty Free зоната, ...

Бумеранг - ГАБРОВО

излъчва от 27 януари 1996 г. година за Габрово, Велико Търново, Севлиево. Слоганът на радиото е "Най-добрата музика от бабино време до днес". ...

ОБРАЗОВАНИЕ И СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ В ЧУЖБИНА

Единственото българско издание за образование и специализация. ...