Opus Advertising

Opus Advertising
21.07.2019
Начало » Новини

На кои реклами кликват най-често интернет потребителите?

17th June, 2015

Данните се отнасят до България, Хърватия, Чехия, Естония, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и Унгария, и обхващат последните две тримесечия на 2014 г. Анализът е фокусиран върху съотношението между кликванията и показванията (click-through rate – CTR), което се изчислява, като броят на кликовете върху дадена реклама се раздели на броя на постъпилите импресии, виждания или заявки.

 

Полските интернет потребители най-често кликват на реклами

Докладът сочи, че най-големият CTR (среден CTR) е постигнат от рекламните кампании в Полша (0.68%). Следват България и Словения с еднаква стойност на CTR (0.49%). Литва е на трето място (0.42%).

 

 

Единствено в Полша, мултимедийните реклами са по-популярни от стандартните банери

Според доклада, най-разпространената форма на онлайн реклама е стандартният банер, който показва информация или рекламно съдържание в графична форма, често с линк към рекламирания уебсайт. В повечето анализирани страни, над 80 процента от онлайн рекламите са банери, а 10 до 42 процента от кампаниите включват мултимедийни реклами (нестандартни онлайн реклами – rich media).

Единствено в Полша се наблюдава обратното съотношение. Реклами с множество мултимедийни елементи (rich media реклами) се използват при 84% от кампаниите, докато стандартните банери – при 41% от кампаниите.

 

Честота на кликване и рекламна форма

Макар стандартните банери да се радват на значителна популярност сред рекламодателите, данните тук сочат, че интернет потребителите кликват на тях сравнително рядко (CTR под 0.5%). В същото време, pre-roll рекламите – т.е. тези, които съдържат кратко видео – са с ясно изразен по-висок CTR (между 5.7% и 2.6%) в повечето от анализираните страни (Сърбия, България, Чехия, Литва, Унгария и Словакия).

 

В Полша, най-високият CTR (4.1%) се наблюдава при формата на междинната реклама, т.е. рекламата на цяла страница, която се появява преди потребителят да стигне до уебсайта.

Използваните данни са от доклада „gemiusAdMonitor“ – всеобхватно проучване на най-популярните рекламни формати, преобладаващите сектори в онлайн рекламата и тенденциите в рекламирането чрез мобилни устройства. Това проучване е извършено в 13 страни от Централна и Източна Европа: Естония, България, Хърватия, Чехия, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна и Унгария.

 

Анализът може да бъде изтеглен от този линк: Gemius

Източник: SocialEvo

 

Най-нови медии

BBT

ББТ стартира на 3 Март 2003 година. В момента има 24- ова програма, която включва новини, спорт, прогноза за времето, кулинарно предаване и др. ...

Антена

Радио Антена е насочено към широк кръг аудитория между 20 и 55 години. Отличава се с това, че включва в програмата си основно филмова ...

БГ РАДИО

единствената радиостанция, която излъчва 100% българска музика. БГ Радио излъчва програмата си в 14 български града, като по този начин се ...

NRJ

Радио NRJ (Energy) е най-разпознаваната търговска марка на европейския радиопазар. Мисията на радиоверигата e създадаването на качествена ...

ACTUALNO.COM

информационно-новинарски сайт на български език. Той се стреми да предоставя на своите читатели балансирана комбинация от сериозна и ...

Sofia Airport TVC

Привличаща и иновативна цифрова медиа стратегически разположена в Tерминал2, където 100% от пътниците поток преминава и през Duty Free зоната, ...

Бумеранг - ГАБРОВО

излъчва от 27 януари 1996 г. година за Габрово, Велико Търново, Севлиево. Слоганът на радиото е "Най-добрата музика от бабино време до днес". ...

ОБРАЗОВАНИЕ И СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ В ЧУЖБИНА

Единственото българско издание за образование и специализация. ...