Opus Advertising

Opus Advertising
16.10.2019
Начало » Новини

Кампанията „Да изчистим България” постави световен рекорд

29th April, 2014

С общи усилия тази година бяха събрани общо 16 185 тона отпадъци, съобщиха организаторите. Така страната ни е първа по резултати сред държавите, които до този момент са провели кампанията в рамките на световната инициатива Let’s do it world за 2014, уточняват от bTV Media Group.

Рекордно висока активност, над 10% са отбелязали областите Добрич, Силистра, Бургас и Търговище, а най-много доброволци отчита  Бургас – над 40 000 души. Акцията получи голяма подкрепа и от общо 2523 фирми и ведомства в цялата страна, от 1538 училища и 655 неправителствени организации.

Тази година най-много отпадъци са събрани и изчистени в София град (2689,14), област Стара Загора (2246), област Пловдив (1563). Най-много незаконни сметища изчезнаха от територията на областите Шумен (177), Велико Търново (159) и Плевен (156). 

bTV започна кампанията „Да изчистим България” през 2011 г. в София. Година по-късно кампанията се превърна в национална. Оттогава, в рамките на трите национални акции (от 2012 г. до днес), са почистени общо 66 530 тона отпадъци на територията на цялата страна. Замърсените зони за 2014г. са значително по-малко от маркираните на картата на кампания през 2013г. (маркирани зони за 2013 – 2297, маркирани зони за 2014 – 932). Само на територията на 33 общини от всички 264 са получени сигнали за повторно замърсяване.

 „Получените от специализираните и регионални институции данни, както и анализът на интерактивната карта на кампанията показват, че като цяло замърсяването в страната намалява, а количеството отпадъци е по-малко с почти  40% спрямо 2012. Чувствителността и отговорността на хората към опазване на околната среда се повишава, което е един от основните мотиви активността на гражданите във всичките национални акции, проведени до момента, да е сред най-високите в света. България може да се похвали с над 320 хиляди доброволци, които през последните три години отговорно се грижат за природата у нас”, коментира Мария Лазарова, мениджър социални проекти в bTV Media Group.

 

Източик: Manager.bg

Най-нови медии

BBT

ББТ стартира на 3 Март 2003 година. В момента има 24- ова програма, която включва новини, спорт, прогноза за времето, кулинарно предаване и др. ...

Антена

Радио Антена е насочено към широк кръг аудитория между 20 и 55 години. Отличава се с това, че включва в програмата си основно филмова ...

БГ РАДИО

единствената радиостанция, която излъчва 100% българска музика. БГ Радио излъчва програмата си в 14 български града, като по този начин се ...

NRJ

Радио NRJ (Energy) е най-разпознаваната търговска марка на европейския радиопазар. Мисията на радиоверигата e създадаването на качествена ...

ACTUALNO.COM

информационно-новинарски сайт на български език. Той се стреми да предоставя на своите читатели балансирана комбинация от сериозна и ...

Sofia Airport TVC

Привличаща и иновативна цифрова медиа стратегически разположена в Tерминал2, където 100% от пътниците поток преминава и през Duty Free зоната, ...

Бумеранг - ГАБРОВО

излъчва от 27 януари 1996 г. година за Габрово, Велико Търново, Севлиево. Слоганът на радиото е "Най-добрата музика от бабино време до днес". ...

ОБРАЗОВАНИЕ И СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ В ЧУЖБИНА

Единственото българско издание за образование и специализация. ...