Opus Advertising

Opus Advertising
08.05.2021
Начало » Новини

CES 2021 започна с още по-големи телевизори и навиващи се екрани

13th January, 2021

Годишното изложение за потребителска електроника CES e изцяло онлайн заради пандемията, но все още възнамерява да покаже най-новите иновации при телевизорите, домакинските уреди, интелигентните устройства и други. Всяка година на CES се разкриват много нови технологии, но в основата си това е стартова площадка за нови телевизори. С течение на годините екраните стават по-големи, а технологии като 4К и 8К и HDR (висок динамичен обхват) станаха норма на пазара. В началото на тазгодишния CES LG заяви, че новата гама телевизори OLED (органичен светодиод) ще могат да произвеждат още по-високи нива на яркост. По време на пресконференцията си компанията заяви, че OLED Evo се възползва от "нов светещ елемент", който ще предостави "наситени изображения с висока яснота, детайлност и реализъм".

Samsung направи голямо изложение на своите интелигентни домашни технологии на CES 2021. След като обяви пускането на своите интелигентни хладилници в САЩ, презентацията стигна до телевизорите - анонсирайки масивен 110-инчов (279 см) Micro-LED, без рамка. Компанията заяви, че новият AI процесор ще върши по-добра работа при надграждането на съдържание - трансформирането на съдържание с нормално качество в 4K или 8K. Погребана сред другите съобщения на Samsung беше и идея какво да правите със старите си смартфони - да ги трансформирате в умни домашни устройства. Galaxy Upcycling at Home, който трябва да бъде пуснат по-късно тази година, ще позволи на собствениците да превърнат старите телефони в сензор за звук или светлина. Производителят на телевизори и телефони TCL показа собствената си технология за сгъваем дисплей - 17-инчов (43.2 см) OLED, който може да се навива.

За разлика от всичко, което се е появявало на пазара на телефони или таблети, продуктът изглежда като хартиен свитък от миналото. Компанията казва, че дисплеят е с дебелина само 0.18 мм - около два пъти по-дебел от обикновената офис хартия.За съжаление не се спомена кога и дали ще излезе скоро на пазара или каквито и да било цени. Фирмата показа и по-малък подвижен дисплей, който според нея може да се използва за разширяване на дисплея на телефона от 6.7 инча на 7.8 инча "с едно натискане на бутон". Навиващите се дисплеи могат да бъдат следващото голямо нещо за пазара на смартфони след появата на сгъваеми дисплеи през последните няколко години. Пресконференцията на LG по-рано също показа устройство, използващо технологията. Американският стартъп Hudway показа head-up дисплей, който може да се залепи на предното стъкло на автомобила. Поставяте смартфона си отдолу и стъклото отразява информацията, сякаш е насложена по пътя напред. Американската фирма за обзавеждане на бани Kohler се завърна на CES с друг "умен" начин за измиване, който струва 16 000 долара.

Компанията показа вана за "безкрайно преливане", при което водата се излива върху страната, за да се претопли, и след това рециркулира обратно във ваната. Уредът, който, разбира се, може да се управлява с приложение през интернет, може да пуска и успокояващи звуци и аромати. Едно от най-необичайните приспособления, които бяха представени, е вратичката за домашни любимци на Chamberlain myQ: интелигентна врата за кучета (или котки), която се активира чрез Bluetooth, с цена от 2999 долара. Японската фирма Toto обяви тоалетна, която проверява здравето на всеки потребител всеки път, когато бъде използвана.Компанията казва, че устройството използва набор от сензори за сканиране на тялото на всеки човек и неговите "ключови изходящи материали" (да, това, за което си мислите, е), за да осигури актуална здравна картина. Показанията се вземат и от кожата на потребителите, където тя влиза в контакт със седалката.

Придружаващо приложение обещава да помогне на собствениците да проследят психическото и физическото си състояние и да препоръча промени в начина на живот. Въпреки че засега остава концепция, фирмата казва, че възнамерява да започне да предлага интернет свързана версия на уреда "през следващите няколко години". Конзолите доминираха в новините за игри към края на 2020 г., но вече започва да се развива и друг сегмент от пазара. Игрите в облака - където игрите вървят на отдалечени компютърни сървъри и се предават през интернет към потребителя - (много) бавно започват да навлизат. Недостатъкът е, че се изисква бърза интернет връзка и може да има малко забавяне. Преимуществото е, че не се нуждаете от мощен хардуер у дома, за да играете игри в пълния им блясък.

"Гугъл" е един от основните играчи, участващи в идеята, благодарение на своята услуга Stadia. Компанията обяви съвместен проект с LG, така че Stadia да работи на телевизорите на южнокорейската фирма. LG е втората най-продавана марка телевизори след Samsung. На практика това означава, че домакинствата ще могат да играят повече от 100 заглавия - включително Cyberpunk 2077 и Assassin's Creed: Valhalla - като изтеглят приложение на телевизора си, вместо да се нуждаят от допълнителна приставка или донгъл, въпреки че все още ще се нуждаят от контролер. Това не е първият път, когато се опитва нещо подобно - в един момент LG и Samsung възнамеряваха да вграждат облачната услуга за игри на Gaikai в своите телевизори - докато Sony не я купи, за да стане основата на услугата PlayStation Now.

Пандемията не просто промени начина на повеждане на CES, но и продуктите на някои от фирмите. Samsung показа приложение за физически упражнения през телевизори и роботизирана прахосмукачка, но хигиената в частност беше странен фокус за мнозина. LG например прекара голяма част на основната си пресконференция не за своите водещи телевизори, а как "ще направи живота ни по-добър и по-чист". Компанията показа преносимите пречистватели на въздуха, наречени Puricare, включително версия, която може да се носи на лицето като маска. Друг предлаган продукт бе AirPop Active + Halo, маска за 150 долара с интелигентен сензор в нея. Сензорът - който компанията нарича "ореол" - се свързва към приложението за смартфон, за да следи дишането, качеството на въздуха и дали филтърът трябва да бъде сменен.

Sony обяви нови сценични технологии за развлекателната индустрия - както и собствения си дрон. Компанията показа и два авангардни начина, по които фирмата създава видеосъдържание. Първият включва използването на гигантски екран, който е съчетан със сензори за движение на камера, за да създаде фалшив фон, който се променя на свой ред, докато следи обектива. Второто нововъведение бе презентация как се създава представление с "потапяща реалност", което използва сензори за тяло, за да създаде високодетайлна анимирана версия на артиста.

източник:дневник.бг

Най-нови медии

BBT

ББТ стартира на 3 Март 2003 година. В момента има 24- ова програма, която включва новини, спорт, прогноза за времето, кулинарно предаване и др. ...

Антена

Радио Антена е насочено към широк кръг аудитория между 20 и 55 години. Отличава се с това, че включва в програмата си основно филмова ...

БГ РАДИО

единствената радиостанция, която излъчва 100% българска музика. БГ Радио излъчва програмата си в 14 български града, като по този начин се ...

NRJ

Радио NRJ (Energy) е най-разпознаваната търговска марка на европейския радиопазар. Мисията на радиоверигата e създадаването на качествена ...

ACTUALNO.COM

информационно-новинарски сайт на български език. Той се стреми да предоставя на своите читатели балансирана комбинация от сериозна и ...

Sofia Airport TVC

Привличаща и иновативна цифрова медиа стратегически разположена в Tерминал2, където 100% от пътниците поток преминава и през Duty Free зоната, ...

Бумеранг - ГАБРОВО

излъчва от 27 януари 1996 г. година за Габрово, Велико Търново, Севлиево. Слоганът на радиото е "Най-добрата музика от бабино време до днес". ...

ОБРАЗОВАНИЕ И СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ В ЧУЖБИНА

Единственото българско издание за образование и специализация. ...