Opus Advertising

Opus Advertising
31.10.2020
Начало » Новини

Амазон въвежда сканиране на длани за сигурни плащания

30th September, 2020

 

Интернет гигантът "Амазон" обяви въвеждането на нова система за разплащане - Amazon One - която регистрира изображението на дланта на клиента, като им позволява да плащат със задържане ръката си във въздуха "за около секунда" над скенера, съобщи компанията в блога си. Продуктът ще бъде изпробван в два от физическите магазини на "Амазон" в Сиатъл. Но компанията добавя, че е "в активни дискусии с няколко потенциални клиенти" за използването на системата в други магазини в бъдеще. "В повечето среди за търговия на дребно Amazon One може да се превърне в алтернативна опция на плащането с карта", се казва в съобщението.

Компанията също заяви, че системата може да се използва за "влизане в места като стадиони" или офиси, вместо да се използва лична карта. "Ние вярваме, че Amazon One има широка приложимост извън нашите магазини за търговия на дребно", заявиха от компанията. "Идентификацията, базирана на дланта, се основава на разположението на вените на дланта", обясни пред Би Би Си Базил Халак от Училището по електроника и компютърни науки в Университета в Саутхемптън. "Те са различни за всеки пръст и за всеки човек и тъй като са скрити под повърхността на кожата, фалшифицирането е изключително трудно." Нивото на сигурност е приблизително подобно на сканирането на пръстови отпечатъци, но може да се използва на разстояние от няколко сантимеетра, което го прави много по-практично.

"Тази форма на биометрично удостоверяване се основава на физически характеристики, които остават постоянни през целия живот и са по-трудни за фалшифициране, промяна или кражба", каза Халак. "Амазон" не обяснява подробно как ще работи нейната версия на технологията, освен че ще използва "персонализирани алгоритми и хардуер" и ще сканира "различни функции на и под повърхността" на ръката. Една от причините, поради които компанията е избрала разпознаването на длани, е, че тя предпазва отчасти личността на клиента. "Не можете да определите самоличността на човек, като погледнете изображение на дланта му", се казва в съобщението, вероятно препратка към противоречията около технологиите за лицево разпознаване. Фирмата спря използването на своя софтуер за разпознаване на лица Recognition от полицията, след като защитниците на гражданските права изразиха опасения относно потенциалната расова пристрастност. От компанията казват, че други причини за избора включват "умишления жест" на задържане на дланта над сензор и безконтактната природа, "която смятаме, че клиентите ще оценят, особено в настоящото време". За да се регистрира, клиентът няма да има нужда от акаунт в "Амазон" - може просто да постави банковата си карта и да следва инструкциите на екрана, за да свърже отпечатъка на дланта си с тази опция за плащане. Компанията обещава, че отпечатъкът не се съхранява на място, а се кодира и съхранява сигурно в облачна база данни. Клиентите също могат да изтрият данните си чрез уебсайт.

Групата за поверителност на личните данние Big Brother Watch разкритикува развитието. "Амазон" продължава да запълва пазара с инвазивни, дистопични технологии, които решават несъществуващи проблеми", каза нейният директор Силки Карло. "Никой не трябва да предоставя биометрични данни, за да купува стоки или услуги. Опитът на "Амазон" да нормализира биометричните устройства за плащане и наблюдение на дома рискува да изгради свят, в който ще бъдем по-лесно проследими и регистрирани, което неизбежно ще намали правата на гражданите."

източник: дневник.бг 

Най-нови медии

BBT

ББТ стартира на 3 Март 2003 година. В момента има 24- ова програма, която включва новини, спорт, прогноза за времето, кулинарно предаване и др. ...

Антена

Радио Антена е насочено към широк кръг аудитория между 20 и 55 години. Отличава се с това, че включва в програмата си основно филмова ...

БГ РАДИО

единствената радиостанция, която излъчва 100% българска музика. БГ Радио излъчва програмата си в 14 български града, като по този начин се ...

NRJ

Радио NRJ (Energy) е най-разпознаваната търговска марка на европейския радиопазар. Мисията на радиоверигата e създадаването на качествена ...

ACTUALNO.COM

информационно-новинарски сайт на български език. Той се стреми да предоставя на своите читатели балансирана комбинация от сериозна и ...

Sofia Airport TVC

Привличаща и иновативна цифрова медиа стратегически разположена в Tерминал2, където 100% от пътниците поток преминава и през Duty Free зоната, ...

Бумеранг - ГАБРОВО

излъчва от 27 януари 1996 г. година за Габрово, Велико Търново, Севлиево. Слоганът на радиото е "Най-добрата музика от бабино време до днес". ...

ОБРАЗОВАНИЕ И СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ В ЧУЖБИНА

Единственото българско издание за образование и специализация. ...