Opus Advertising

Opus Advertising
16.10.2019
Начало » Новини

Еврокомисията глоби "Фейсбук" със 110 млн. евро

26th May, 2017

 

Eвропейската комисия глоби "Фейсбук" със 110 млн. евро, че е подвел Брюксел по време на придобиването на WhatsApp.Това съобщи еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестегер.

Наказанието е за некоректна и подвеждаща информация, която от "Фейсбук" (Facebook) са дали на еврокомисията през 2014 г., когато компанията е придобивала приложението WhatsApp."Днешното решение праща ясен сигнал към компаниите, че трябва да се съобразяват с всички аспекти от правилата на ЕС за придобиване, включително със задължението си да доставят точна информация. То налага пропорционална и сдържаща глоба на "Фейсбук", каза Вестегер. През 2014 г. компанията е заявила пред Комисията, че не е способна да установи автоматично свързване между профилите на потребителите във "Фейсбук" и WhatsApp.

През 2016 г. обаче WhatsApp обяви нови правила за употреба, в които присъстваше възможността да се свържат акаунтите в приложението (за които е нужен телефонен номер) с идентичността на потребителя в социалната мрежа. Еврокомисията е установила, че техническата възможност за това е съществувала още през 2014 г. и че екипът на "Фейсбук" е знаел за това.

Днешното наказание не променя факта, че ЕК е приела сливането между двете фирми. Това е първият случай, в който Комисията налага глоба по такъв казус. Приложението WhatsApp пък бе глобено с 3 млн. евро от властите в Италия, задето подвежда потребителите си, че няма да могат да го използват, ако не предадат личната си информация с "Фейсбук". За това съобщи в. "Файненшъл таймс", цитирайки решение на италианската комисия за защита на личните данни.

Според властите WhatsApp "изрично е подчертало", че потребителите трябва да се съгласят на новите условия за употреба, в които е включено съгласие данните им да бъдат споделени с "Фейсбук" като част от ъпгрейд на приложението.

Френската Комисия за защита на личните данни (CNIL) наложи на "Фейсбук" глоба в размер на 150 000 евро. Франция участва в европейска инициатива с други четири агенции за защита на неприкосновеността – тези на Белгия, Холандия, Испания и провинция Хамбург. Проверката на властите в Париж е установила наличието на "множество нарушения" на съответния закон, включително събиране на данните на потребителите за целите на рекламата и следенето им, докато сърфират в други сайтове.

Източник: дневник.бг
Най-нови медии

BBT

ББТ стартира на 3 Март 2003 година. В момента има 24- ова програма, която включва новини, спорт, прогноза за времето, кулинарно предаване и др. ...

Антена

Радио Антена е насочено към широк кръг аудитория между 20 и 55 години. Отличава се с това, че включва в програмата си основно филмова ...

БГ РАДИО

единствената радиостанция, която излъчва 100% българска музика. БГ Радио излъчва програмата си в 14 български града, като по този начин се ...

NRJ

Радио NRJ (Energy) е най-разпознаваната търговска марка на европейския радиопазар. Мисията на радиоверигата e създадаването на качествена ...

ACTUALNO.COM

информационно-новинарски сайт на български език. Той се стреми да предоставя на своите читатели балансирана комбинация от сериозна и ...

Sofia Airport TVC

Привличаща и иновативна цифрова медиа стратегически разположена в Tерминал2, където 100% от пътниците поток преминава и през Duty Free зоната, ...

Бумеранг - ГАБРОВО

излъчва от 27 януари 1996 г. година за Габрово, Велико Търново, Севлиево. Слоганът на радиото е "Най-добрата музика от бабино време до днес". ...

ОБРАЗОВАНИЕ И СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ В ЧУЖБИНА

Единственото българско издание за образование и специализация. ...