Opus Advertising

Opus Advertising
21.07.2019
Начало » Новини

От Европа няма достъп над 1000 медии в САЩ GRDP

13th August, 2018

 
Два месеца след влизането в сила на GDPR (Общия регламент за защита на личните данни) стотици американски новинарски сайтове са недостъпни за европейските потребители. За това съобщава авторитетното издание Nieman Lab, което е част от фондацията за журналистика Nieman в Харвардския университет.
Статистиката е направена от Джоузеф О'Конър – активист и уеб разработчик от Великобритания, след като самият той не е успял да влезе в сайтове, от които се интересува. Според последните му данни над 1000 страници не са достъпни в ЕС.
Сред тях са около една трета от стоте най-големи вестници в САЩ, включително собствености на Tronc, Lee Enterprises и GateHouse Media – което възпрепятства американски туристи, хора, пътуващи по бизнес, американци, живеещи в Европа, или просто европейци, интересуващи се от новините в САЩ.
От Lee Enterprises, които издават 46 ежедневника в 21 щата, обясняват пред Nieman, че нямат планове да се съобразят с GDPR, тъй като нямат значим брой посетители от Европа и блокирането му е в интерес на местните им клиенти.
Според преподавателя по медийна икономика от Калифорнийския университет в Бъркли Алан Мътър това решение има смисъл от финансова гледна точка. Международният трафик може да е от полза за "Ню Йорк таймс", "Уолстрийт джърнъл" и "Вашингтон пост", но "от рекламите, показвани в Париж, Палермо или Потсдам, няма полза за рекламодателите в Пеърия", Илинойс.
GDPR бе приет през 2016 г. и бизнесът и държавите имаха две години да се подготвят за него, въпреки това влизането му в сила през май хвърли множество компании и институции в шок, включително и в България.
Новото законодателство се прилага и върху компании, които са базирани извън ЕС, но обработват личните данни на европейски граждани, отбелязва се в информационния сайт на ЕК. Същото важи за обработката на данни, ако тя се извършва извън съюза и засяга предложения на стоки или услуги на европейските граждани.
Глобите за нарушение на регламента могат да достигнат до 20 млн. евро или 4% от глобалния оборот (в зависимост кое число е по-голямо). Тези наказания се предвиждат за най-тежките провинения.
източник: дневник.бг
Най-нови медии

BBT

ББТ стартира на 3 Март 2003 година. В момента има 24- ова програма, която включва новини, спорт, прогноза за времето, кулинарно предаване и др. ...

Антена

Радио Антена е насочено към широк кръг аудитория между 20 и 55 години. Отличава се с това, че включва в програмата си основно филмова ...

БГ РАДИО

единствената радиостанция, която излъчва 100% българска музика. БГ Радио излъчва програмата си в 14 български града, като по този начин се ...

NRJ

Радио NRJ (Energy) е най-разпознаваната търговска марка на европейския радиопазар. Мисията на радиоверигата e създадаването на качествена ...

ACTUALNO.COM

информационно-новинарски сайт на български език. Той се стреми да предоставя на своите читатели балансирана комбинация от сериозна и ...

Sofia Airport TVC

Привличаща и иновативна цифрова медиа стратегически разположена в Tерминал2, където 100% от пътниците поток преминава и през Duty Free зоната, ...

Бумеранг - ГАБРОВО

излъчва от 27 януари 1996 г. година за Габрово, Велико Търново, Севлиево. Слоганът на радиото е "Най-добрата музика от бабино време до днес". ...

ОБРАЗОВАНИЕ И СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ В ЧУЖБИНА

Единственото българско издание за образование и специализация. ...